.woocommerce-product-gallery{ opacity: 1 !important; }Python w marketingu - Fundacja CODE:ME
0

Fundacja CODE:ME · 19 luty 2024

Python w marketingu

Czy specjalista ds. marketingu powinien uczyć się Pythona? Jeśli tak, to jaką powinien posiadać wiedzę
W jaki sposób Python jest wykorzystywany w marketingu internetowym? Gdzie szukać kursów dla marketingowców?

Background image shapePython w marketingu

Na te i inne pytania związane z technologią Python w marketingu postaramy się dzisiaj odpowiedzieć

Python usprawnia automatyzację czynności, więc nic dziwnego że tam gdzie pojawiają się czynności powtarzalne tam pojawia się Python. Dzięki swoim funkcjom i rozwiązań do przetwarzania danych, Python umożliwia firmom optymalizację pracy w działach marketingowych. Sprawia to, że jest doskonałym narzędziem dla profesjonalistów dążących do podejścia mniej pracy manualnej więcej efektów.

5 przykładów na to, że Python jest przydatny dla marketingowców

1. Analiza tekstu

Analiza tekstu to coś, co pierwsze kojarzy się z Pythonem. Gotowe rozwiązania i biblioteki sprawiają, że ta technologia cieszy się dużą popularnością wśród społeczności Pythona i nauk o danych, co ma również przełożenie na marketing cyfrowy. Wszystko, co związane jest z tekstem lub treścią, w pewnym momencie wymaga analizy tekstu. Te początkowe projekty mogą prowadzić do bardziej zaawansowanych, takich jak uczenie maszynowe.

Kolejny aspekt analiz tekstu, to identyfikacja nastroju treści tj. analiza sentymentu, czyli czy dany tekst jest pozytywny, negatywny lub jak jest nacechowany. Może to dotyczyć wypowiedzi w social mediach, opinii klientów czy grupowania email. Można również poszukać wspólnego im wzorca za pomocą klastrowania tekstu, czy stworzenia inteligentnego filtrowania tematów.

2. Praca z API

Jednym z najbardziej praktycznych zastosowań Pythona w marketingu jest wykorzystanie API, czyli interfejsów programowania aplikacji. W prostych słowach, API pozwalają różnym aplikacjom łączyć się ze sobą. Wiele istniejących narzędzi marketingowych oferuje publiczne API. 

Sprawdź dowolne z Twoich ulubionych narzędzi do pracy. Jeśli na ich stronie internetowej znajduje się np. strona dokumentacji API (często w dolnym menu), to masz wrota które możesz wykorzystać, by ułatwić sobie życie. Przez API masz możliwość integracji różnych operacji i danych, co jest niezbędne do automatyzacji. Dzięki temu, niezależnie od tego, czy potrzebne jest pobieranie postów z mediów społecznościowych, czy przeprowadzanie analizy tekstu, można znaleźć odpowiednie metody ułatwiające te zadania.

3. Web Scraping

Web Scraping jest kolejnym ważnym zastosowaniem Pythona w marketingu, używanym do pozyskiwania danych tekstowych z stron internetowych. Pozwala na ekstrakcję liczby słów lub zawartości tekstowej ze stron. O ile samo pozyskanie treści ze strony nie jest w żaden sposób niepokojące, to sam scraping może naruszać regulamin danej witryny.

Dobrym wyzwaniem dla początkujących mógłby być projekt, który pozwalałby na śledzenie ceny konkurencji. Przy wyborze grupy usług czy produktów, oraz konkurentów można stworzyć automat, który w sposób cykliczny pobierałby cenę. Taki monitoring można na pewno wykorzystać w swoich marketingowych działaniach.

Sprawdź, czego nauczysz się na Kursie wieczorowym z Pythona.

 4. Zaawansowana analiza danych w kampaniach 

Digital marketing nie istnieje bez danych. Analiza danych zajmuje centralne miejsce w kampaniach marketingowych - jak działa i czy działa dana kampania. Finalnie w pewnym momencie dane muszą zostać zwizualizowane. Czasem poszukiwane są nieoczywiste zjawiska czy korelacje. Python oferuje doskonałe biblioteki do tego celu i jest idealnie dopasowany do rozwiązywania takich problemów.

Biblioteka pandas to świetne narzędzie do pracy z danymi. Matplotlib jest idealny, gdy chcesz coś pokazać na wykresach, a używanie Jupyter Notebook sprawia, że praca z dużymi ilościami danych idzie szybciej.

Możesz się zastanawiać, dlaczego nie używać czegoś jak Spreadsheets czy Excela? Pewnie, to świetne narzędzia, ale miewają czkawkę. Czasami masz tyle danych, że zwykłe arkusze nie nadążają i zacinają się przy pracy. Jak kiedykolwiek próbowaliście filtrować czy sortować arkusz z ponad 50 tys. wierszy, to wiecie o czym mowa ;) 

5. Budowanie narzędzi wewnętrznych

Przychodzi ten najbardziej satysfakcjonujący moment. Łącząc wszystko razem, jako specjaliści ds. marketingu macie wiedzę ekspercką i umiejętności koderskie. Możecie tworzyć wewnętrzne narzędzia. 

Nie ma nic lepszego niż budowanie, tworzenie i doprowadzenie do realizacji własnych pomysłów. 

Python oferuje możliwość stworzenia narzędzi, które wspierają zadania związane z marketingiem, dokładnie takie jakich potrzebujecie - uszyte na miarę skrypty czy własne aplikacje. Jesteś artystą obrazu który chcesz namalować. A do tego wbrew pozorom nie potrzebujesz lat programowania i znajomości kilku różnych technologii. Wystarczy poznać podstawy i chęć “dłubania” w kodzie. 

Na przykład Streamlit to framework webowy Pythona do tworzenia aplikacji całkowicie w Pythonie. Dostarcza gotowe widoki i nakładki, więc skupiasz się wyłącznie na logice aplikacji tj. “co ona ma robić”.

Kurs: szybki start w Pythonie

Wiemy, perspektywa nauki programowania w Pythonie może wydawać się zniechęcająca dla osób bez technicznego doświadczenia. Jednak z odrobiną determinacji i podejmowaniem małych kroków, nauka języka krok po kroku staje się możliwa. 3 miesiące to wystarczający czas by nauczyć się mocnych podstaw programowania.

Kursy w fundacji CODE:ME są intensywne, ale pod opieką mentora postępy są szybko widoczne. Nie musisz rezygnować z pracy, ponieważ zajęcia odbywają się wieczorowo. Z cierpliwością i praktyką, Python może stać się potężnym narzędziem w rękach każdego specjalisty ds. marketingu.

Pobierz nasz PLAN NAUKI PYTHONA dla tych, którzy chcą zacząć uczyć się Pythona!

Powrót